SESSIÓ 11: DEL 10 AL 17 DE JUNY
Bon dia a tothom! Avui ens
acomiadam… Estic contenta perquè podrem descansar però trista perquè vos
enyoraré molt i no hem pogut dir-nos adéu o fins la pròxima de la manera més
desitjada.
Vull agrair-vos tota la feina
feta, l’esforç, la constància... Ha estat un trimestre molt diferent i cadascú
ho ha viscut com ha pogut amb les seves circumstàncies.
Avui voldria demanar-vos un parell
de cosetes per a millorar la meva tasca docent:
Puntua de l’1 al 10:
- Els continguts de
l’àrea (si us han agradat, si han estat adients): __
- Els feedbacks o
correccions rebudes per part meva a través del correu: __
- Atenció
personalitzada: __ (els qui ho hagin necessitat)
- Seguiment de les
tasques: __
Quina sessió t’ha agradat més? Per
què? ___ (posau nº de la sessió)
I quina menys? Per què? ___ (posau
nº de la sessió)
1. Bullying o assetjament
escolar
2. La cura
3. La paciència
4. Dia mundial de la
Natura
5. La generositat
6. El túnel (positivitat
i esperança)
7. Crear conte o història
amb els valors treballats
8. La discriminació
Alguna suggerència o crítica
constructiva?
Agrairia molt m’enviéssiu les
respostes al meu correu (ppinya@ceipdepractiques.cat)
Gràcies per tot. Vos desig un
estiu molt feliç i que poseu en pràctica tots els valors treballats. Sigueu
sempre tan bones persones.
Sou genials, vos ho dic de tot cor.
Sou genials, vos ho dic de tot cor.
Una aferrada,
Patricia
SESSIÓ 10: SETMANA DEL 3 AL 10 DE JUNY
(Enviar a ppinya@ceipdepractiques.cat)
Bon dia a tothom. Com estau? Aquesta setmana treballarem la discriminació. Què vol dir discriminació? Tractar algú diferent per motius de raça, sexe, religió... Ho veurem més clar amb el següent vídeo:
Ara, respon:
1. Quin tipus de discriminació fa en Luis per fer equips?
a) Discriminació per raons religioses
b) Discriminació per raons de sexe
c) Discriminació per raons de raça o ètnia
2. Penses que en Luis ho fa bé tenint els prejudicis del seu germà? (Com que el meu germà diu i fa això, jo també, tot i que no sé perquè ho fa). Argumenta el teu "sí" o el teu "no".
3. Alguna vegada t'has sentit discriminat o discriminada? Sí / No
Per quina raó? Gènere (ser nin o nina), per haver viatjat a un altre país / pel color de pell/ per la meva religió / altres motius... Explica-ho.
4. Penses que hi ha persones que tenen més valia que altres? Per exemple "les persones de color negre ballen i canten molt millor que les persones de color blanc" O "els xinesos ens lleven la feina" "Les dones fan net millor" "Els homes són més bons en els esports". Què penses d'aquests tòpics? Estàs d'acord? Penses que es just que es digui això?
Feliç dia,
Patricia
SETMANA DEL 27 AL 3 DE JUNY
Bon dia a tothom. Degut a que només 6 nins i nines m'han entregat la feina de la setmana passada, aquesta setmana no haurà tasca. Vos la deix perquè us poseu al dia.
Una aferrada,
Patricia
SESSIÓ 8: DEL 20 AL 27 DE MAIG (ppinya@ceipdepractiques.cat)
Bon dia a tothom! Com estau?
La sessió d’avui serà diferent.
No haurà text per llegir ni vídeo. Aquesta vegada propós dues opcions:
Que m’expliqueu una història en la que es vegi reflectida els valors que hem treballat fins ara: la cura, la paciència, la generositat, etc.
Que m’expliqueu una història en la que es vegi reflectida els valors que hem treballat fins ara: la cura, la paciència, la generositat, etc.
Heu d’inventar personatges i escriure un conte on es
vegin clarament els valors, emocions o temes tractats (natura, bullying…) que
hem treballat durant aquest trimestre. No fan falta que surtin tots, basten dos o tres, però ben reflectits.
Opció 1(text escrit): El text ha de tenir com a mínim 10 línies. Les oracions han de ser completes (subjecte,
verb, etc). Alerta amb l’ortografia.
Opció 2(vídeoconte o teatre): Enviar-me un vídeo on expliqueu el vostre conte o faceu escenes de teatre amb els diferents valors.
Creativitat al poder!
Opció 2(vídeoconte o teatre): Enviar-me un vídeo on expliqueu el vostre conte o faceu escenes de teatre amb els diferents valors.
Creativitat al poder!
Teniu tota la setmana. Ànims i esper amb il·lusió els
vostres contes!
Recordau que m'ho heu d'enviar al meu mail, no a les vostres tutores. És ppinya@ceipdepractiques.cat
Recordau que m'ho heu d'enviar al meu mail, no a les vostres tutores. És ppinya@ceipdepractiques.cat
Una aferrada,
PatriciaSESSIÓ 7: DEL 13 AL 20 DE MAIG
Bon
dia a tothom! Com estau?
Hem
entrat a la fase 1, però no ens hem d’olvidar de tot el que ha passat dos mesos
enrera…
Per
això vos propós veure el següent videoconte i contestar les preguntes següents:
1)
Quin nom posaries
al teu túnel? Per què?
2)
Quines emocions o valors
has après o viscut durant el confinament?
3)
Què volen dir les
llums del cotxe?
4)
Què penses que ens
espera al final del túnel Coronapuf...
Coses bones o dolentes?
Coses bones o dolentes?
Quines?
Per què penses això?
En acabar la tasca me l’hauras d’enviar al correu ppinya@ceipdepractiques.cat
indicant el teu nom.
Aferrades per tots i totes,
Patricia Piña
SESSIÓ 6: SETMANA DEL 6 AL 13 DE MAIG
LA GENEROSITAT
La generositat consisteix
en donar el que se té sense esperar rebre res a canvi. El que ens motiva
a donar és que l’altra persona es senti millor. El seu benestar és la
finalitat: que somrigui, que s’ilusioni…
S’ha de ser ric per ser
generosos? Sí. Rics en esperit, rics de cor. Quan un estima, el bé es
multiplica. Pera això, una padrina és el més semblant a una fada. Amb la seva
màgia estira tot el que té per donar-li als seus nets: les galletes, la seva energia,
el seu temps.
Si dones per obligació o
perquè te sents presionat, ja no és generositat. Per gaudir de donar sense esperar
res a canvi, deus fer-ho amb llibertat.
Ara heu de respondre les següents preguntes de forma COMPLETA (una oració ha de tenir subjecte i verb). Per favor, evitau respondre únicament amb sí/no i respostes breus.
1) I
tú, quines coses fas per generositat, sense esperar res a canvi?
2) Quines
persones son generoses amb tú? Com t’ho demostren?
3) Penses
que una persona que dona el que li sobra és generosa? Per què?
4) Respon les tres preguntes:
a) Quin acte generós fa en Rabdul al senyor?
b) Com creus que es sent el senyor? (decebut / agraït / content / trist...)
c) I en Rabdul? (incòmode / feliç / satisfet / enfadat...)
a) Quin acte generós fa en Rabdul al senyor?
b) Com creus que es sent el senyor? (decebut / agraït / content / trist...)
c) I en Rabdul? (incòmode / feliç / satisfet / enfadat...)
Una
vegada acabades, me les heu d'enviar a ppinya@ceipdepractiques.cat Si
és en Word, PDF o .doc, molt millor. Si és foto, agrairia que es vegi bé (llum
i enfoc) i recta, per favor.
Una aferrada ben forta,
Patricia Piña
...................................................................................
SESSIÓ 5:
Bon
dia a tothom! Com estau? La setmana passada vos varem donar descans en Valors i
estic molt contenta perquè he rebut moltes feines que tenieu pendents. Ja podem
continuar fent feina!
El
dimecres passat va ser el dia Mundial de la Natura, per això anam a fer-li
homenatge.
Com
sabeu, durant el confinament han passat esdeveniments que feia anys no passaven, per
exemple:
Dofins nedant a prop de la costa del Passeig Marítim de Palma
Aigua transparent al port de Porto Pi
Un puma passejant pels carrers, a Xile.
Els Canals de Venècia, més nets que mai.
La qualitat de l’aire ha millorat.
Ara
vos deman…
1)
Per què pensau que
ha passat això que es veu a les fotografies?
2)
Què opines dels
animals tancats en gàbies?
3)
Què fas tú per
tenir cura de la natura?
4)
Quines coses
hauriem de millorar totes les persones per viure en un món més sa?
Vos
deman que les respostes i les oracions siguin completes.
En
acabar, com sempre, m’haureu d’enviar un document Word o PDF o bé una foto amb
la tasca feta al meu correu: ppinya@ceipdepractiques.cat
Una aferrada beeeeen forta,
Patricia Piña
.................................................................................
SESSIÓ 4 (22-29 ABRIL).................................................................................
Aquesta setmana vos deixam descansar, per tant no haurà cap tasca de Valors per entregar. Vos donam aquesta setmana perquè vos poseu al dia amb les feinetes de Valors i altres àrees.
Vos enviaré un correu a cada un indicant-vos les feines pendents.
Patricia Piña
...................................................................................
SESSIÓ 3 (8-22 ABRIL)
LA PACIÈNCIA
Molt bon dia a tothom! Com estau? Demà ja vacances! Com ja sabeu, en aquests dies a casa hem de tenir molta paciència, entre altres coses. Anem a veure què és i a treballar-la una mica.
Ser pacient és prendre-se les coses amb calma. Això permet soportar una situació sense desesperar-se, sense alterar-se. Com per exemple esperar mitja hora a la coa del supermercat sense rabiar. També permet fer coses que requereixen molta feina, com organitzar un viatge en família, entregar un treball a la mestra, preparar una sorpresa...
La paciència altera el temps?
El del rellotge, no. El de la nostra ment, sí. I es que el desig de que alguna cosa passi "JA!" no fa que el temps passi més aviat. Tot el contrari. La impaciència estiiiiiiira cada segon, ens posa de mal humor, acostant-nos a la discussió. Però quan ens prenem les coses amb calma, això que desijàvem arriba abans de que ens adonem.
Vos deix un conte molt xulo per profunditzar més en la paciència i com de vegades se va esgotant:
I ara, respon:
1. Has perdut la paciència aquests dies a casa? Per quin motiu?
.....................................................................................................
2. Quines coses et fan perdre la paciència? Posa'n 3 exemples:
-
-
-
3. Penses que qualque vegada has fet que algú perdi la paciència? Explica-ho de la manera més completa possible. (Quan va ser, com va ser, què va passar, com vares solucionar-ho...)
4. Ara, demana a algú de casa quines coses fan que perdi la paciència i anota 3 exemples. Heu coincidit en alguna cosa? En quines?
Sou uns campions i estic molt orgullosa de tots vosaltres. Hem de tenir paciència, no en queda d'altra!
Enviau-me les respostes a ppinya@ceipdepractiques.cat, si és a ordinador molt millor. Sino, feis una foto (per favor, que sigui recta) i me la enviau al correu. Alerta amb l'ortografia i bona presentació, que ho estau fent beníssim!
Bones vacances de Pàsqua. Una aferrada ben forta!
Patricia
______________________________________________________SETMANA DE L'1 AL 8 D'ABRIL
Bon dia! Per aquesta setmana anem a veure que és la cura, tenir cura d'alguna cosa. En aquests moments estem tenint molta cura, no és vera? Anem a veure-ho junts.
LA CURA
La cura és tot allò que feim amb la finalitat de que algú es senti estimat i protegit.
Un decideix com cuidar?
Generalment, actuam de manera voluntària. Per exemple, si la teva mascota ha de tenir cadells, tú decideixes si fer-li mimos, dur-li una manteta o dir-li paraules dolces.
No obstant, algunes vegades, el nostre sentit de la cura passa fins al inconscient. Com quan una persona, a un accident, ajuda sense pensar al ésser estimat que té al seu costat.
Ara, et toca a tú. Intenta que les respostes siguin el més completes possible i alerta amb l’ortografia.
1) I tu, com tens cura dels altres?
……………………………………………………………………………..................
2) Com et cuides a tú mateix?
……………………………………………………………………………..................
3) En aquest moments de confinament, com penses que ajudes als altres i a tú mateix?
..................................................................................
4) Per què ser responsable té relació amb la cura?
....................................................................................
Una setmana més, quan acabis la feina (pots fer foto a un full, escriure directament a un correu o adjuntar un Word) me l’hauras d’enviar a ppinya@ceipdepractiques.cat
Gràcies pel gran esforç que estau fent. Estic molt orgullosa de tots vosaltres.
Una aferrada molt forta, ànims i paciencia,
TOT ANIRÀ BÉ!
TOT ANIRÀ BÉ!
#Joemquedoacasa
#Quédateencasa
#Quédateencasa
_________________________________________________________
SETMANA DEL 25 A L'1 D'ABRIL
Bon dia a totes i a tots:
Per a la sessió setmanal de Valors, haurem de visualitzar el següent vídeo:
I respondre les següents preguntes a un full:
1. Quin tema creus que tracta el vídeo?
-
a) L’amistat
b) L’assetjament o bullying
c) La diversió al pati
- 2.Quin personatge és l’agressor? Per què penses que actua així? Qualque vegada has tractat malament qualcú? Com t’has sentit després?
3. Com creus que es senten els nins i nines víctimes? Qualque vegada has estat víctima? Com t’has sentit? Com has reaccionat?
4. Ara, imagina que estant tractat malament a algún familiar o amic teu, què faries? Com solucionaries el conflicte? Explica-ho en 3-5 línies.
Quan acabis la feina, has de fer una foto i enviar-la al correu ppinya@ceipdepractiques.cat (Patricia), teniu tota la setmana.
Ànims, força i paciència!
4. Ara, imagina que estant tractat malament a algún familiar o amic teu, què faries? Com solucionaries el conflicte? Explica-ho en 3-5 línies.
Quan acabis la feina, has de fer una foto i enviar-la al correu ppinya@ceipdepractiques.cat (Patricia), teniu tota la setmana.
Ànims, força i paciència!
#Quedatacasa
#Stayhome
#Quédateencasa
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada